Inovacija

Prvak aerodinamike.

CLA je oboje: aerodinamičan i zadivljujuć.

Inovacija

Prvak aerodinamike.

CLA je oboje: aerodinamičan i zadivljujuć.

Aerodinamično savršenstvo.

Na prikazu je Mercedes-Benz CLA Coupé iz bočne perspektive u zračnom kanalu u hali za testiranje.
Na slici je Mercedes-Benz CLA Coupé u prikazu tri četvrtine stražnjeg dijela vozila u zračnom kanalu.

Aerodinamično savršenstvo.

Čak i kad se radi samo o tisućinki – to je teška borba. Mercedes-Benz već 100 godina radi na tome da proizvede savršeno aerodinamične karoserije u serijskoj opremi. Taj je angažman sad okrunjen modelom CLA: uz rekordnu vrijednost cw od 0,23 i površinu otpora zraka cw x A s 0,51 m² on je prvak aerodinamike u okviru Mercedes-Benzove palete modela i među svim serijskim vozilima.
Što je manji otpor zraka vozila, to je manja i potrošnja goriva. Na taj način svaka tisućinka vrijednosti cw utječe na učinkovitost vozila.

Inteligentna protočnost.

Na slici je shematski prikaz strujanja zraka na modelu Mercedes-Benz CLA Coupé.

Inteligentna protočnost.

Zahvaljujući aerodinamici vozilo može postati ne samo učinkovitije, nego i tiše. Koliko je snažan ovaj efekt zna dr. Teddy Woll, voditelj odjela aerodinamike, aeroakustike i centra za zračni kanal. „Računica je jednostavna: poboljšanje otpora zraka od 10 bodova predstavlja uštedu od otprilike 0,1 litre goriva. U vožnji autocestom može se uštedjeti četvrtina litre goriva na 100 kilometara. Kada bismo ovaj efekt htjeli postići smanjenjem mase konstrukcije, vozilo bi trebalo biti oko 35 kilograma lakše. No, i šumovi vjetra su disciplina aerodinamike – manje vrtloženja zraka znači manje buke u vozilu, a CLA je u svojoj klasi ne samo najaerodinamičnije, nego i najtiše vozilo u svojoj unutrašnjosti.“

Izvrsni detalji.

Na prikazu je hladnjak s rešetkom s lamelama na modelu Mercedes-Benz CLA Coupé.
Na slici je Mercedes-Benz CLA Coupé u prikazu sedam osmina stražnjeg dijela vozila u zračnom kanalu.
Na prikazu su nazubljeni spojleri ispred kotača modela Mercedes-Benz CLA Coupé.

Izvrsni detalji.

CLA znalački klizi kroz strujanje zraka: zahvaljujući mnogobrojnim tehnološkim inovacijama inženjeri su otpor zraka uspjeli smanjiti na minimum. Kao, primjerice, hladnjakom koji ima rešetku s lamelama koja se otvara samo kad je motoru potrebno odgovarajuće hlađenje. „Poboljšali smo tok strujanja zraka ispod vozila tako što smo obložili veliku površinu donjeg postroja, a srednje područje stražnje osovine opremili smo aerodinamičnim optimiranim stražnjim prigušivačem te difuzorom“, objašnjava dr. Woll.
„Osim toga smo posebnim aerodinamičnim kotačima i nazubljenim spojlerima ispred kotača osjetno smanjili protok oko kotača.
Na to se nadovezuje naš dinamični stražnji dio sa spojlerima na stražnjem poklopcu i stražnjim svjetlima pomoću kojeg možemo još bolje spojiti strujanje iza vozila.“ Pritom je izazov ujediniti optimalnu sposobnost strujanja i savršeno dizajnirani oblik.

„Često je presudan svaki milimetar.“

Na prikazu je Mercedes-Benz CLA Coupé iz bočne perspektive u zračnom kanalu.

„Često je presudan svaki milimetar.“

Aerodinamika i dizajn idu ruku pod ruku. Već u ranoj fazi razvoja dr. Woll surađuje s dizajnerima. „Već kod prvih modela u omjeru 1:4 zajedno utvrđujemo proporcije i poboljšavamo aerodinamiku u zračnom kanalu. Tu je nužna dobra suradnja jer je često presudan svaki milimetar. Kao što se lijepo može vidjeti u modelu CLA, nema proturječja između aerodinamike i odličnog dizajna. Ovdje je važan cjelokupni koncept zbog kojeg se ne mogu u svim klasama vozila doseći rekordne vrijednosti cw kao u modelu CLA.“, objašnjava stručnjak za aerodinamiku. „Unatoč tome, svi ostali modeli iz naše obitelji kompaktnih vozila također će doseći vrhunsku vrijednost cw.“ S ciljem proizvodnje još aerodinamičnijih modela, inženjeri nastavljaju lov na detalje koji se mogu optimirati, s ciljem ponovnog obaranja rekorda.